Ciasto Smaki lata

Moja autorska kompozycja. Miałam zrobić zwykłą roladę z czereśniami, ale w przypływie weny powstało właśnie to. Czereśnie dostałam od mojej ciotki, były zasypane cukrem i zalane wodą z dodatkiem liści mięty.


Składniki:
5 jajek;
3/4 szklanki brązowego cukru;
3/4 szklanki mąki pszennej;
1/4 szklanki mąki ziemniaczanej;
3 łyżki kakao;
budyń śmietankowy;
szklanka mleka;
sproszkowana stewia(5 łyżek-jeżeli ktoś nie ma może użyć cukru)
duży słoik czereśni w kompocie;
200 gram truskawek;
galaretka truskawkowa;
wiórki kokosowe;

Przygotowanie:
Pieczemy biszkopt. Białka ubijamy na sztywną pianę, dodajemy cukier i żółtka partiami. Przesiewamy mąki, kakao i lekko mieszam z masą jajeczną. Pieczemy 30-40 minut w wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą formie, w temperaturze około 180 stopni(do tzw. "suchego patyczka"). Gdy biszkopt się upiecze, wyjmujemy blachę i upuszczamy ją na podłogę z wysokości około 70 cm. Odstawiamy do całkowitego przestygnięcia. Czereśnie z kompotu smażymy razem z pokrojonymi na cząstki truskawkami i trzema łyżkami stewii, kiedy owoce puszczą sok, dodajemy galaretkę, chwilę smażymy i odstawiamy do wystygnięcia. Gotujemy budyń(pół na pół mleko i kompot z czereśni+2 łyżki stewii). Gotowy budyń mieszamy do jego wystudzenia. Ścinamy wierzch biszkoptu, tak aby można nim było później całość przykryć. Wyjmujemy miąższ z biszkoptu. Do środka wlewamy 3/4 budyniu, na to przestudzone owoce i całość przykrywamy ściętym wierzchem. Wierzch polewamy resztą budyniu i posypujemy wiórkami. Odstawiamy do lodówki na kilka godzin. Smacznego
© 2012. All Rights Reserved. Design by Biyan Pasau
Blogger Template