Idealne ciasto na pizzę

Już dawno nie dodawałam nic związanego z kuchnią. Więc dzisiaj w oderwaniu od nauki postanowiłam napisać Wam przepis na idealne, według mnie, ciasto na pizzę. Bez długo stojącego rozczynu drożdżowego, czekamy tylko na jego wyrośnięcie. Można je piec z każdym dodatkiem. U mnie to zazwyczaj jakiejś mięsko, dużo warzyw, ogromna warstwa sera, zioła i obowiązkowo ananas(dużo ananasa).

Składniki (na dwie okrągłe pizze):
2,5 szklanki mąki (używam tortowej, najlepiej mi się z nią ciasto wyrabia i jest potem bardzo smaczne);
3/4 szklanki letniego mleka;
1/4 szklanki letniej wody;
pół łyżeczki cukru;
35 gram drożdży;
łyżka oleju;
szczypta soli (ja soli nie dodaję, ponieważ wcale nie używam soli)
składnik dodatkowy (u mnie jest to zazwyczaj suszona bazylia, ale można dodać też przyprawy lub inne zioła) dla urozmaicenia smaku i wyglądu ciasta;

Przygotowanie:
Mleko, wodę, cukier i drożdże mieszamy do rozpuszczenia stałych składników. Mąkę przesiewamy dodajemy sól, składnik dodatkowy i mieszamy. Do mąki z dodatkami wlewamy drożdże z mlekiem i olej. Wyrabiamy wszystko około 5-10 minut. Ciasto powinni odchodzić od ręki, ale nie powinno być zbyt suche. Pozostawiamy pod przykryciem do wyrośnięcia około 30 minut. Wyrośnięte ciasto dzielimy na części i formujemy dwie okrągłe pizze lub jedną prostokątna. Smarujemy sosem, nakładamy dodatki, posypujemy serem i pieczemy około 30 minut w temperaturze około 180 stopni. Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© 2012. All Rights Reserved. Design by Biyan Pasau
Blogger Template