Kuchnia: Czekoladowe cudeńko z gruszkami


Dawno nie było nic z moich kulinarnych poczynań. Poczynań też zbytnio nie było, gdyż na wszystko brak mi czasu. Sam przepis na ciasto znalazłam w internecie, tylko jak zwykle nie do końca trzymałam się receptury. Oryginalny przepis znajdziecie [tutaj]. Od razu przepraszam za jakość zdjęcia, ale mój aparat niedomaga i zostaje mi tylko słaba jakość mego ipoda...

Składniki : 
250 g margaryny o temp. pokojowej

3 duże łyżki masła orzechowego
kilka kropel aromatu waniliowego
2 łyżki kawy rozpuszczalnej(u mnie kawa rozpuszczalna z drobno zmieloną kawą nauralną)
200 g cukru
200 g mąki 
4 jaja
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
2,5 łyżki kakao
3 łyżki mleka
2 spore gruszki
Mąkę mieszamy z proszkiem, kakao i kawą. Margarynę ucieramy z cukrem na puszystą masę, dodajemy masło orzechowe i aromat. Następnie dodajemy po jednym jajku cały czas ucierając. Porcjami dokładamy mąkę z kakao i na koniec wlewamy mleko. Miksujemy aż składniki dobrze się połączą.
Gruszkę obieramy i kroimy według uznania. Masę wylewamy do tortownicy o średnicy(24-26 cm) wysmarowanej masłem i posypanej bułką tartą. Na wierzchu układamy gruszki.
Pieczemy w temp. 180°C przez 50-55 minut, do tzw. suchego patyczka.

1 komentarz:

© 2012. All Rights Reserved. Design by Biyan Pasau
Blogger Template