Książka:"Mudry. Joga dłoni dla ciała, umysłu i ducha"





                Kiedy pierwszy raz usłyszałam o mudrach byłam raczej sceptycznie do tego nastawiona, no bo jak to, jakieś tam układy dłoni mają mieć wpływ na całe moje ciało i umysł. Jednak, gdy dostałam książkę Gertrud Hirschi zmieniłam swoje zdanie na ten temat.
                Gertrud Hirschi jest autorką wielu pozycji o jodze i mudrach, jej pozycje znajdują się na listach bestsellerów. Ona sama zaś, od ponad dwudziestu lat, prowadzi własną szkołę jogi oraz organizuje seminaria na całym świecie. Po takiej notce, jaką o niej przeczytałam, pomyślałam sobie, że to jednak musi działać. Ochoczo wzięłam się za lekturę jej książki „Mudry. Joga dłoni dla ciała, umysłu i ducha”.
                Na samym początku zostajemy wprowadzeni w sam temat mudr, autorka skrupulatnie wyjaśnia nam, czym są, jak działają i co powodują. Dowiadujemy się, jakie obszary na naszych dłoniach są przypisane naszym narządom i gruczołom. Poznajemy też kilka technik masażu dłoni. Ciekawym elementem książki było przedstawienie cech charakteru przyporządkowanych poszczególnym palcom. Wstęp książki zawiera również wskazówki jak prawidłowo przygotować się do mudr, jaką postawę przybrać, jak się zrelaksować i zintensyfikować ich działanie, oraz jak oddychać. W głównej części książki mamy przedstawione poszczególne mudry, wraz z opisem jak się przygotować, oddychać, jak dana mudra działa, jakie wykonywać przy tym imaginacje oraz jakie afirmację za sobą niesie.
                Autorka doskonale wprowadza poczatkujących w świat mudr, jednak osoby, które są już na poziomie zaawansowanym również znajdą coś dla siebie. Tekst jest napisany w prostym języku, nie miałam trudności ze zrozumieniem i przyswojeniem sobie treści. Mudry są doskonale opisany, więc ich ćwiczenie nie powinno sprawiać trudności. Cała książka jest bardzo dobrze wykonana i polecam ją ludziom, którzy lubią takie tematy, oraz tym, którzy chcą coś zmienić w sowim życiu. 

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu Studio Astropsychologii.


Autor: Gertrud Hirschi
Tytuł: "Mudry. Joga dłoni dla ciała, umysłu i ducha"
Wydawnictwo: Studio Astropsychologii

1 komentarz:

© 2012. All Rights Reserved. Design by Biyan Pasau
Blogger Template