Kuchnia:Domowa chałwa


Ostatnio kupiłam na Sante.pl paczkę sezamu, na początek miała z tego wyjść pasta, ale zmieniłam koncepcję na chałwę. Można do niej dodać ulubione dodatki, jednak ja wole naturalną(bez dodatków), możecie zdziwić się jej kolorem, ale zależy on od stopnia uprażenia ziaren, ja lubię bardziej "przypieczone".

Składniki:

  • opakowanie sezamu(u mnie opakowanie 300 g z Sante)
  • miód(ilość zależna od tego jak bardzo słodką chałwę lubicie)
Przygotowanie:
Ziarna podprażyć na suchej patelni, ostudzić, zemleć kilka razy, aby powstała miazga(podczas mielenia możecie dodać ulubione dodatki). Do miazgi dodać miód, wymieszać, uformować wałek, zawinąć w folię spożywczą i schłodzić. Smacznego

2 komentarze:

  1. Moje domowe sezamki także robię z sezamu i z miodu, tylko prościej :-) Na patelni rozgrzewam miód, dodaję sezam i lekko mieszam. Po chwili zdejmuję (gdy sezam jest koloru złotego) i studzę, a to jest kwestia minut. I gotowe:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam chałwę, taka musi być przepyszna !

    OdpowiedzUsuń

© 2012. All Rights Reserved. Design by Biyan Pasau
Blogger Template